Filter

X
Department
Fine Furniture & Decorative Arts(145)
X
Motif/Genre
Keine Angabe(145)
X
Century
Keine Angabe(145)
X
Period
Keine Angabe(145)
X
Country/Region
Keine Angabe(145)
X
Medium
Keine Zuteilung(145)

Suche


145 Treffer
FLOOR LAMP "A L'ANTIQUE," Renaissance style, probably Florence. Alabaster. Fitted for electricity. Repairs. H 70 cm.

FLOOR LAMP "A L'ANTIQUE," Renaissance style, probably Florence. Alabaster. Fitted for electricity. Repairs. H 70 cm.

Renaissance-Stil, wohl Florenz.

Alabaster. Stehender Atlas, auf den Schultern die Weltkugel tragend, auf rechteckiger Platte. Elektrifiziert. Reparaturen. H 70 cm.


Sold for CHF 5 000 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

FIGURE OF VICTORIA,according to ancient designs, probably Rome, 19th century. Cast iron with red and white marble. Some chips. 1 arm missing. H 61 cm.

FIGURE OF VICTORIA,according to ancient designs, probably Rome, 19th century. Cast iron with red and white marble. Some chips. 1 arm missing. H 61 cm.

nach Vorlagen der Antike, wohl Rom, 19. Jh.

Eisenguss sowie roter und weisser Marmor. Schreitende Siegesgöttin mit wehendem Gewand und grossen, ausgebreiteten Flügeln, auf Zylindersockel. Bestossungen. 1 Arm fehlt. H 61 cm.


Sold for CHF 2 500 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

CAST BRONZE HEAD OF A ROMAN EMPEROR, early Baroque, Italy, beginning of the 17th century. H 6.5 cm.

CAST BRONZE HEAD OF A ROMAN EMPEROR, early Baroque, Italy, beginning of the 17th century. H 6.5 cm.

Frühbarock, Italien, Anfang 17. Jh.

Bronzeguss. H 6,5 cm.


Sold for CHF 1 200 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

MANNA FROM HEAVEN, Renaissance, Limoges, 16th century Enamel painting "en grisaille", with light gold drawing. Translucent "contre-email". 12.5x7.5 cm. Small loss. Presumably original brass frame.

MANNA FROM HEAVEN, Renaissance, Limoges, 16th century Enamel painting "en grisaille", with light gold drawing. Translucent "contre-email". 12.5x7.5 cm. Small loss. Presumably original brass frame.

Renaissance, Limoges, 16. Jh.

Rechteckiges Maleremail "en grisaille" mit leichter Goldzeichnung. Links Moses vor einer Zeltstatt, rechts Männer und Frauen, das vom Himmel regnende Mannah aufsammelnd. Transluzides Contre-Email. Kleinere Fehlstelle. Vermutlich originaler Messingrahmen. 12,5x7,5 cm.


Sold for CHF 2 500 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

TWO PORTRAITS OF A NOBLE COUPLE,Renaissance, attributed to L. LIMOSIN (Leonard Limosin, 1505-1577), Limoges circa 1615. Polychrome enamel painting with gold. 10.5x7.3 cm. With a gilt brass frame, probably original. The portrait of the lady with a partly matte flaked varnish. Provenance: - Galerie Jurg Stuker in May 1977 (Catalog No. 4291 and 4292). - Swiss private collection.

TWO PORTRAITS OF A NOBLE COUPLE,Renaissance, attributed to L. LIMOSIN (Leonard Limosin, 1505-1577), Limoges circa 1615. Polychrome enamel painting with gold. 10.5x7.3 cm. With a gilt brass frame, probably original. The portrait of the lady with a partly matte flaked varnish. Provenance: - Galerie Jurg Stuker in May 1977 (Catalog No. 4291 and 4292). - Swiss private collection.

Renaissance, L. LIMOSIN (Léonard Limosin, 1505-1577) zuzuschreiben, Limoges um 1615.

Polychromes Maleremail mit Goldzeichnung. Ovales Brustbild eines Herrn in blauem, goldgestreiftem Wams mit Halskrause bzw. einer Dame in grünem, korsettiertem Kleid mit weissem Stehkragen, umgeben von feinen Blumen und Blattranken. Wohl originale, vergoldete Messingrahmen. Das Damenportrait mit teils mattem, abblätterndem Firnis. 10,5x7,3 cm.


Sold for CHF 6 000 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

THE EXPULSION FROM PARADISE, probably by L. LIMOSIN (Leonard Limosin, 1505-1577), Limoges, Mid 16th century. Enamel painting "en grisaille" with green and blue with a little gold. Translucent "contre-email". 18x18 cm. With a later frame with enamel applications.

THE EXPULSION FROM PARADISE, probably by L. LIMOSIN (Leonard Limosin, 1505-1577), Limoges, Mid 16th century. Enamel painting "en grisaille" with green and blue with a little gold. Translucent "contre-email". 18x18 cm. With a later frame with enamel applications.

wohl L. LIMOSIN (Léonard Limosin, 1505-1577), Limoges, Mitte 16. Jh.

Rechteckiges Maleremail "en grisaille", mit Grün und Blau sowie geringer Goldzeichnung. Darstellung des Paradieses mit Adam und Eva im Vordergrund, dahinter Baum mit Schlange und sitzender Mann mit Buch(?). Auf der Mauer ein Engel, der Adam und Eva aus dem Paradies vertreibt, und Gott in Flammenform. Transluzides Contre-Email. Späterer Rahmen mit Emailauflagen. 18x18 cm.


Sold for CHF 12 000 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

OVAL CONFECTIONARY DISH,Baroque, Salzburg, 18th century. Ibex horn. L 11.5 cm.

OVAL CONFECTIONARY DISH,Baroque, Salzburg, 18th century. Ibex horn. L 11.5 cm.

Barock, Salzburg, 18. Jh.

Steinbockhorn. Mehrpassige Blätterform auf Rundfuss. L 11,5 cm.


Sold for CHF 700 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

WALNUT CHEST OF DRAWERS "A BAMBOCCI", Renaissance style, Genoa, 19th century. Richly carved with "bambocci", masks, leaves and frieze. With overhanging top, shaped plinth on paw feet and 4 drawers at the front, the top one being divided into three. 117x60x101 cm. A very similar chest of drawers is illustrated in: M. Cera, Il mobile italiano, Milan 1983; p. 50 (ill.59).

WALNUT CHEST OF DRAWERS "A BAMBOCCI", Renaissance style, Genoa, 19th century. Richly carved with "bambocci", masks, leaves and frieze. With overhanging top, shaped plinth on paw feet and 4 drawers at the front, the top one being divided into three. 117x60x101 cm. A very similar chest of drawers is illustrated in: M. Cera, Il mobile italiano, Milan 1983; p. 50 (ill.59).

Renaissance-Stil, Genua, 19. Jh.

Nussbaum ausserordentlich reich beschnitzt mit Ritter, "bambocci", Männerköpfen, stilisierten Blättern, Kordel- und Zierfries. Rechteckiger Korpus mit profiliertem, vorstehendem Blatt und profiliertem Sockel auf Tatzenfüssen. Front mit sehr schmaler Zentralschublade zwischen 2 Schubladen über 3 gleich grossen Schubladen. 117x60x101 cm.


Sold for CHF 5 000 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

SAINT AUGUSTINE, signed verso LAUDIN EMAILLEUR A LIMOGE (probably Jacques II Laudin, 1663-1729), Limoges circa 1700. Polychrome enamel painting. Inscribed below "S. Augustinus K". 8.5x6.5 cm. Set in a shaped wooden frame.

SAINT AUGUSTINE, signed verso LAUDIN EMAILLEUR A LIMOGE (probably Jacques II Laudin, 1663-1729), Limoges circa 1700. Polychrome enamel painting. Inscribed below "S. Augustinus K". 8.5x6.5 cm. Set in a shaped wooden frame.

verso sign. LAUDIN EMAILLEUR A LIMOGE (wohl Jacques II Laudin, 1663-1729), Limoges um 1700.

Polychromes Maleremail. Rechteckiges Brustbild des Heiligen Augustinus, in ovalem Medaillon über Schriftzug "S. Augustinus K". In profiliertem Holzrahmen. 8,5x6,5 cm.


Sold for CHF 610 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

DIANA BATHING, probably by E. SAMSON (Edme Samson, 1810-1891), in the style of SUZANNE DE COURT, monogrammed lower right SC, Paris, 19th century. Polychrome enamel painting with gold. 16x20 cm. In gilt Louis XV frame. 19x23 cm.

DIANA BATHING, probably by E. SAMSON (Edme Samson, 1810-1891), in the style of SUZANNE DE COURT, monogrammed lower right SC, Paris, 19th century. Polychrome enamel painting with gold. 16x20 cm. In gilt Louis XV frame. 19x23 cm.

wohl von E. SAMSON (Edme Samson, 1810-1891), in der Art von SUZANNE DE COURT, unten rechts monogr. SC, Paris, 19. Jh.

Polychromes Maleremail mit Goldzeichnung. Diana und 2 dienende Frauen in bewaldeter Landschaft mit Bach unter Sternenhimmel. In vergoldetem Louis XV-Rahmen. 16x20 cm, mit Rahmen 19x23 cm.


Sold for CHF 2 000 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

RIVALTA, A. (Augusto Rivalta, 1837-1925), Italy ca. 1900. Burnished bronze. Signed A. Rivalta. H 48 cm.

RIVALTA, A. (Augusto Rivalta, 1837-1925), Italy ca. 1900. Burnished bronze. Signed A. Rivalta. H 48 cm.

(Augusto Rivalta, 1837-1925), Italien um 1900.

Brünierte Bronze. Schreitender erregter Satyr, auf den Schultern eine Nymphe tragend, auf profiliertem Rundsockel. Sign. A. RIVALTA. H 48 cm.


Sold for CHF 2 500 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

CRUCIFIX CLOCK,Renaissance style, with signature under a movement wheel, probably Augsburg, 19th century, the movement older. Gilt bronze. Verge escapement striking on bell. Alarm clock. H 32 cm.

CRUCIFIX CLOCK,Renaissance style, with signature under a movement wheel, probably Augsburg, 19th century, the movement older. Gilt bronze. Verge escapement striking on bell. Alarm clock. H 32 cm.

Renaissance-Stil, mit Signatur unter einem Werkrad, wohl Augsburg, 19. Jh., das Werk älter.

Bronze vergoldet. Kruzifix mit Jesus, trauernden Personen und sich drehender Abschlusskugel mit römischen Stundenzahlen und 1 Zeiger, auf durchbrochenem Zylindersockel mit reliefiertem Rundfuss auf Kreiselfüssen. Spindelwerk auf Glocke. Wecker. H 32 cm.


Sold for CHF 2 800 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

PAIR OF CARVED COLUMNS,Renaissance style, northern Italy, late 19th century. Richly carved walnut. H 146 cm.

PAIR OF CARVED COLUMNS,Renaissance style, northern Italy, late 19th century. Richly carved walnut. H 146 cm.

Renaissance-Stil, Norditalien, Ende 19. Jh.

Nussbaum reich beschnitzt mit Halbfigur eines Fabelwesens mit Flügeln, spitzen Ohren und langem Schnurrbart, Zapfen, Voluten, Blättern und Zierfries. Rechteckiges Blatt auf markanter Stütze mit grossen Bocksfüssen. H 146 cm.


Sold for CHF 4 000 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

FANELLI, F., attributed to (Francesco Fanelli, active 1608-1665) , Italy circa 1660. Burnished bronze and black marble. H 26.5 cm.

FANELLI, F., attributed to (Francesco Fanelli, active 1608-1665) , Italy circa 1660. Burnished bronze and black marble. H 26.5 cm.

(Francesco Fanelli, tätig 1608-1665) zuzuschreiben, Italien um 1660.

Brünierte Bronze und schwarzer Marmor. Sich aufbäumender Hengst auf gestuftem Zylindersockel. H 26,5 cm.


Sold for CHF 11 000 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

PRIE DIEU, Renaissance, Tuscany, 17th century. Shaped walnut, with hinged lid, paneled front with 1 drawer, and iron drop handles. 79x40x93 cm. Provenance: private collection West Switzerland.

PRIE DIEU, Renaissance, Tuscany, 17th century. Shaped walnut, with hinged lid, paneled front with 1 drawer, and iron drop handles. 79x40x93 cm. Provenance: private collection West Switzerland.

Renaissance, Toscana, 17. Jh.

Nussbaum profiliert. Rechteckiger Korpus mit vorstehendem, aufklappbarem Blatt und schräger, aufklappbarer Kniefläche mit profiliertem Sockel. Markant kassettierte Front mit 1 Türe. Eisenhänger. 79x40x93 cm.


Sold for CHF 1 000 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

TURRET CLOCK,Renaissance, probably Augsburg, 17th century. Gilt bronze. Verso alarm disc and cut-out window with weekdays, planet symbols and figures of gods. Verge escapement with "Kuhschwanz" pendulum and striking hours on bell. 15x15x25 cm. Very good, restored condition.

TURRET CLOCK,Renaissance, probably Augsburg, 17th century. Gilt bronze. Verso alarm disc and cut-out window with weekdays, planet symbols and figures of gods. Verge escapement with "Kuhschwanz" pendulum and striking hours on bell. 15x15x25 cm. Very good, restored condition.

Renaissance, wohl Augsburg, 17. Jh.

Bronze vergoldet. Turmförmiges Gehäuse, reich graviert mit Juno, Minerva, Allegorie der Zeit, Stadtansichten und Voluten, mit Aufsatz in Form eines Mannes mit Stab, auf teils durchbrochenem konischem Sockel. Graviertes Zifferblatt mit römischen Stundenzahlen und Zifferring mit arabischen Minutenzahlen. Verso Weckerscheibe und ausgeschnittenes Fenster mit Wochentagen und den entsprechenden Planetensymbolen bzw. Götterfiguren. Spindelwerk mit sog. "Kuhschwanzpendel" und Stundenschlag auf Glocke. 15x15x25 cm.


Sold for CHF 25 000 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

TABLE CLOCK,Baroque, the movement signed and numbered GRAUPNER AUGSPURG 151 (Paul Gottfried Graupner, circa 1680-1756), Augsburg circa 1740. Gilt bronze and finely engraved silver. Verge escapement with balance-wheel, 2 rack striking mechanisms and 4/4 striking on 2 bells on demand. Alarm clock.  10x8.5x8 cm.

TABLE CLOCK,Baroque, the movement signed and numbered GRAUPNER AUGSPURG 151 (Paul Gottfried Graupner, circa 1680-1756), Augsburg circa 1740. Gilt bronze and finely engraved silver. Verge escapement with balance-wheel, 2 rack striking mechanisms and 4/4 striking on 2 bells on demand. Alarm clock. 10x8.5x8 cm.

Barock, das Werk sign. und num. GRAUPNER AUGSPURG 151 (Paul Gottfried Graupner, ca. 1680-1756), Augsburg um 1740.

Teils vergoldete Bronze und graviertes Silber. Sechseckiges, profiliertes Gehäuse mit 6 seitlichen Sichtfenstern und aufklappbarem Boden, auf Balusterfüssen. Fein graviertes Zifferblatt mit römischen Stunden- und arabischen Minutenzahlen sowie zentraler Drehscheibe. Spindelwerk mit Unruh, 2 Rechenschlagwerke mit 4/4-Stundenschlag auf 2 Glocken und auf Anfrage. Wecker. Zugrepetition. 10x8,5x8 cm.


Sold for CHF 9 600 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

TABLE CLOCK,Baroque, the movement signed JACOB PINSAUER CIBURG, German, 17th century. Engraved bronze and silver. Finely gilt verge escapement with balance-wheel and locking plate striker, striking the hours on bell. Gilt plate. 7.5x7.5x7.5 cm.

TABLE CLOCK,Baroque, the movement signed JACOB PINSAUER CIBURG, German, 17th century. Engraved bronze and silver. Finely gilt verge escapement with balance-wheel and locking plate striker, striking the hours on bell. Gilt plate. 7.5x7.5x7.5 cm.

Barock, das Werk sign. JACOB PINSAUER CIBURG, deutsch, 17. Jh.

Bronze graviert und Silber. Quaderförmiges, vierseitig verglastes Gehäuse mit aufklappbarem Boden, auf stilisierten Ball- und Klauenfüssen. Silberzifferring mit römischen Stundenzahlen. Feines, vergoldetes Spindelwerk mit Unruh und Schlossscheiben-Schlagwerk mit Schlag auf Glocke. Vergoldete Platine. 7,5x7,5x7,5 cm.


Sold for CHF 7 000 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

VITRINE ON CABINET,Baroque, Zurich circa 1730. Walnut, burlwood and local fruitwoods in veneer, inlaid with reserves and fillets. Bronze mounts. 107x47x221 cm.

VITRINE ON CABINET,Baroque, Zurich circa 1730. Walnut, burlwood and local fruitwoods in veneer, inlaid with reserves and fillets. Bronze mounts. 107x47x221 cm.

Barock, Zürich um 1730.

Nussbaum, -wurzelmaser und heimische Früchtehölzer gefriest sowie mit Reserven und Filets eingelegt. Rechteckiger Korpus mit gekehltem, vorkragendem Bogenkranz auf gewulstetem Sockel mit gequetschten Kugelfüssen. Doppeltüriges Unterteil mit gewulsteter Schlagleiste und modernem Ausbau mit 6 Schubladen auf 3 Reihen. Leicht zurückgesetzter Vitrinenaufsatz mit Doppeltüre mit Gitterversprossung. Bronzebeschläge. 107x47x221 cm.


Sold for CHF 4 600 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

CHANDELIER WITH MALE FIGURE,Baroque, German, 18th century. Carved and polychrome painted wood. Saint Gregory with antlers as light holders. With chain. Fitted for electricity. L 100 cm, H 60 cm.

CHANDELIER WITH MALE FIGURE,Baroque, German, 18th century. Carved and polychrome painted wood. Saint Gregory with antlers as light holders. With chain. Fitted for electricity. L 100 cm, H 60 cm.

Barock, deutsch, 18. Jh.

Holz geschnitzt und polychrom gefasst. Heiliger Gregor als Patron des Ritterstandes, mit Rüstung und Helm sowie Geweih als Lichtträger mit 8 blätterförmigen Tüllen. Mit Kette. Elektrifiziert. L 100 cm, H 60 cm.


Sold for CHF 7 000 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

PAIR OF APPLIQUES,late Baroque, German, 19th century. Pierced, carved and gilt wood.  Metal drip pan und iron spike. H 37 cm.

PAIR OF APPLIQUES,late Baroque, German, 19th century. Pierced, carved and gilt wood. Metal drip pan und iron spike. H 37 cm.

Spätbarock, deutsch, 19. Jh.

Holz durchbrochen und beschnitzt mit Kartuschen und Zierfries sowie vergoldet. Durchbrochene, wappenförmige Wandplatte mit Kartuschenaufsatz und 1 geschweiften Lichtarm mit Blechtropfteller und Eisendorn. H 37 cm.


Sold for CHF 550 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

CABINET ON CHEST,Louis XV, by M. FUNK (Mathaus Funk, Murten 1697-1783 Bern), Bern circa 1740/50. Walnut and burlwood in veneer and molded. The lower drawer section with central bombe shaping, with 3 drawers, the top drawer being divided into two, the upper section with 3 drawers, gilt bronze mounts and sabots. 160x64x218 cm. Provenance: - Villa Rosenberg, Bern. - Swiss private collection.

CABINET ON CHEST,Louis XV, by M. FUNK (Mathaus Funk, Murten 1697-1783 Bern), Bern circa 1740/50. Walnut and burlwood in veneer and molded. The lower drawer section with central bombe shaping, with 3 drawers, the top drawer being divided into two, the upper section with 3 drawers, gilt bronze mounts and sabots. 160x64x218 cm. Provenance: - Villa Rosenberg, Bern. - Swiss private collection.

Louis XV, von M. FUNK (Mathäus Funk, Murten 1697-1783 Bern), Bern um 1740/50.

Nussbaum und -wurzelmaser gefriest sowie profiliert. Rechteckiger Korpus mit gekehltem, bogenförmigem Kranz auf wellig ausgeschnittener Zarge mit kurzen, geschweiften Beinen. In der Mitte gebauchtes Kommodenunterteil mit 3 Schubladen, die oberste zweigeteilt. Leicht zurückgesetzter Aufsatz mit grosser, bogenförmig ausgeschnittener Doppeltüre. Inwendig 3 nebeneinander liegende Schubladen. Vergoldete Bronzebeschläge und -sabots. 160x64x218 cm.


Sold for CHF 25 000 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

SET OF 6 WALNUT CHAIRS,late Baroque, probably Zurich, 19th century. Polychrome fabric covers with geometric patterns. 60x58x48x104 cm.

SET OF 6 WALNUT CHAIRS,late Baroque, probably Zurich, 19th century. Polychrome fabric covers with geometric patterns. 60x58x48x104 cm.

Spätbarock, wohl Zürich, 19. Jh.

Nussbaum profiliert. Trapezförmiger Sitz auf gerader Zarge mit durch Kreuzsteg verbundenen Balusterbeinen. Flache, jochförmig abschliessende Rückenlehne mit geschweiftem Baluster. Polychromer Stoffbezug mit geometrischem Muster. 60x58x48x104 cm.


Sold for CHF 1 800 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

WALNUT CHAIR,Baroque, Bern, 18th century. Light green fabric cover. 50x37x47x100 cm.

WALNUT CHAIR,Baroque, Bern, 18th century. Light green fabric cover. 50x37x47x100 cm.

Barock, Bern, 18. Jh.

Nussbaum profiliert. Geschweifter, trapezförmiger Sitz auf wellig ausgeschnittener Zarge mit geschweiften Beinen. Flache, jochförmig abschliessende Rückenlehne mit geschweiftem Baluster. Hellgrüner Stoffbezug. 50x37x47x100 cm.


Sold for CHF 400 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.

GUERIDON, Louis XV, Bern, 18th century. Walnut, burlwood and local fruitwoods in veneer and inlaid with reserves and fillets. With 3 drawers at the front, partly replaced bronze mounts and drop handles. Freestanding. 41x41x76 cm.

GUERIDON, Louis XV, Bern, 18th century. Walnut, burlwood and local fruitwoods in veneer and inlaid with reserves and fillets. With 3 drawers at the front, partly replaced bronze mounts and drop handles. Freestanding. 41x41x76 cm.

Louis XV, Bern, 18. Jh.

Nussbaum, -wurzelmaser und heimisches Fruchtholz gefriest sowie mit Reserven und Filets eingelegt. Rechteckiger Korpus mit vorstehendem Blatt auf wellig ausgeschnittener Zarge mit durch eingezogenes Zwischentablar verbundenen Volutenbeinen auf Bocksfüssen. Front mit 3 Schubladen. Teils ersetzte Bronzebeschläge und -hänger. Zum Freistellen. 41x41x76 cm.


Sold for CHF 600 (including buyer’s premium)
All information is subject to change.