Filtre

X
Departement
Gravures des Maîtres Anciens(67)
X
Motif/Genre
Keine Angabe(67)
X
Siècle
Keine Angabe(67)
X
Époque
Keine Angabe(67)
X
Pays/Region
Keine Angabe(67)
X
Technique
Sans catégorie(67)

Suche


67 Treffer
CANTON OF BERN.-Johann Ludwig Aberli (1723-1786). Vue de Cerlier et du Lac de Bienne Outline etching with original colour, 32.5 x 49 cm. With black pen outer line. Gold frame. – With text band and with margin on three sides around the outer line.

CANTON OF BERN.-Johann Ludwig Aberli (1723-1786). Vue de Cerlier et du Lac de Bienne Outline etching with original colour, 32.5 x 49 cm. With black pen outer line. Gold frame. – With text band and with margin on three sides around the outer line.

Johann Ludwig Aberli (1723-1786). Vue de Cerlier et du Lac de Bienne Altkol. Umrissradierung, 32,5 x 49 cm. Die Einfassungslinie mit schwarzer Feder. Echtgoldrahmung. - Mit dem Schriftrand und dreiseitig mit Rand um die Einfassungslinie.

Vendu pour CHF 400 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

ZURICH.-Hans Caspar Nüscheler (1615-1652) after Matthäus Merian. Zurich. Copper engraving, 20 x 37 cm. Gold frame. – With smoothed central fold. Slightly sunned. Very good condition.

ZURICH.-Hans Caspar Nüscheler (1615-1652) after Matthäus Merian. Zurich. Copper engraving, 20 x 37 cm. Gold frame. – With smoothed central fold. Slightly sunned. Very good condition.

Hans Caspar Nüscheler (1615-1652) nach Matthäus Merian. Zürich. Kupferstich, 20 x 37 cm. Echtgoldrahmung. - Mit geglätteter Mittelfalz. Minim lichtrandig. Sehr guter Erhaltungszustand.

Vendu pour CHF 440 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

ZURICH.-Conrad Meyer (1618-1689). Ansicht von Zürich im Herbst. (Zurich in autumn) "Herbstblatt" from the series of New Year prints from the Burgerbibliothek Zürich for the years 1646/49. Etching, 13.5 x 24 cm (image). Framed. - Framed.

ZURICH.-Conrad Meyer (1618-1689). Ansicht von Zürich im Herbst. (Zurich in autumn) "Herbstblatt" from the series of New Year prints from the Burgerbibliothek Zürich for the years 1646/49. Etching, 13.5 x 24 cm (image). Framed. - Framed.

Conrad Meyer (1618-1689). Ansicht von Zürich im Herbst. Das "Herbstblatt" aus der Folge von Neujahrsblättern der Burgerbibliothek Zürich auf die Jahre 1646/49 mit Darstellungen der vier Jahreszeiten. Radierung, 13,5 x 24 cm (licht). Gerahmt. - Guter Erhaltungszustand.

Vendu pour CHF 170 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

ZURICH.-Johann Jakob Biedermann (1763-1830). Vue de la ville de Zurich. Outline etching with original colour, 39 x 59 cm. Black pen outer line. The lower text band somewhat cut. Slightly creased and with minor browning. The lower margin somewhat foxed.

ZURICH.-Johann Jakob Biedermann (1763-1830). Vue de la ville de Zurich. Outline etching with original colour, 39 x 59 cm. Black pen outer line. The lower text band somewhat cut. Slightly creased and with minor browning. The lower margin somewhat foxed.

Johann Jakob Biedermann (1763-1830). Vue de la ville de Zurich. Altkol. Umrissradierung, 39 x 59 cm. Die Einfassungslinien mit schwarzer Feder. - Der untere Schriftrand etwas beschnitten. Stellenweise leicht knittrig und gleichmässig wenig gebräunt. Der untere Rand etwas fleckig.

Vendu pour CHF 700 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

SCHEUCHZER, WILHELM (Hausen am Albis 1803 - 1866 Munich).Blick von der Waid auf Zürich. Pencil, brown pen, watercolour, heightened with white. 32.5 x 43.5 cm (image). Signed and dated centre bottom in brown pen: W.Scheuchzer ad nat. fec. 1825. Framed.

SCHEUCHZER, WILHELM (Hausen am Albis 1803 - 1866 Munich).Blick von der Waid auf Zürich. Pencil, brown pen, watercolour, heightened with white. 32.5 x 43.5 cm (image). Signed and dated centre bottom in brown pen: W.Scheuchzer ad nat. fec. 1825. Framed.

Blick von der Waid auf Zürich. Bleistift, Feder in Braun, Aquarell, weiss gehöht. 32,5 x 43,5 cm (licht). Unten mittig mit brauner Feder signiert und datiert: W.Scheuchzer ad nat. fec. 1825. Gerahmt.

Vendu pour CHF 600 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

CUNEGO, DOMENICO (Verona 1727-1794 Rome).Temple of Pola in Istria/ Temple de Pola en Istrie. Etching after Charles-Louis Clerisseau. Rome, circa 1760. 46.5 x 60 cm (Plate). Framed. – Somewhat foxed. Strong impression.

CUNEGO, DOMENICO (Verona 1727-1794 Rome).Temple of Pola in Istria/ Temple de Pola en Istrie. Etching after Charles-Louis Clerisseau. Rome, circa 1760. 46.5 x 60 cm (Plate). Framed. – Somewhat foxed. Strong impression.

Temple of Pola in Istria/ Temple de Pola en Istrie. Radierung nach Charles-Louis Clerisseau. Rom, um 1760. 46,5 x 60 cm (Platte). Gerahmt. - Etwas stockfleckig, kräftiger Abdruck.

Vendu pour CHF 300 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

ITALY - NAPLES.-Anonymous, 19th century. Panorama of Naples. Outline etching with original colour, 34.5 x 99 cm (image). With broad margins gouached in black. Titled in gold letters in the centre below the image: Napoli. Old gold frame.

ITALY - NAPLES.-Anonymous, 19th century. Panorama of Naples. Outline etching with original colour, 34.5 x 99 cm (image). With broad margins gouached in black. Titled in gold letters in the centre below the image: Napoli. Old gold frame.

Anonym, 19. Jh.. Panorama von Neapel. Altkol. Umrissradierung, 34,5 x 99 cm (licht). Mit breiten, schwarz gouachierten Rändern. Dort mittig unterhalb der Darstellung mit goldenen Buchstaben betitelt: Napoli. Alte Echtgoldrahmung.

Vendu pour CHF 1 200 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

ITALY - VENICE.-Antonio Sandi (1733-1817) after Francesco Guardi. Prospectus Horolgy: et Basilie Divi Marci Partem. Etching, 32.5 x 44.5 cm. With engraved title below the image, also inscribed and numbered: 7. Gold frame.

ITALY - VENICE.-Antonio Sandi (1733-1817) after Francesco Guardi. Prospectus Horolgy: et Basilie Divi Marci Partem. Etching, 32.5 x 44.5 cm. With engraved title below the image, also inscribed and numbered: 7. Gold frame.

Antonio Sandi (1733-1817) nach Francesco Guardi. Prospectus Horolgy: et Basilie Divi Marci Partem. Radierung, 32,5 x 44,5 cm. Unterhalb der Darstellung gestochen betitelt, bezeichnet und nummeriert: 7. Echtgoldrahmung.

Vendu pour CHF 1 000 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

ITALY - VENICE.-Anonymous, circa 1850/60. View of Venice with St Mark’s Square. Outline etching with watercolour, heightened with white. 18 x 51 cm (image). Framed. – With professionally restored tear in centre of the picture. Otherwise in good condition with fresh colours.

ITALY - VENICE.-Anonymous, circa 1850/60. View of Venice with St Mark’s Square. Outline etching with watercolour, heightened with white. 18 x 51 cm (image). Framed. – With professionally restored tear in centre of the picture. Otherwise in good condition with fresh colours.

Anonym, um 1850/60. Ansicht von Venedig mit Blick auf den Markusplatz. Aquarellierte Umrissradierung, weiss gehöht. 18 x 51 cm (licht). Gerahmt. - Mit fachmännisch restauriertem Riss im Zentrum des Bildes. Sonst in farbfrischer und guter Erhaltung.

Vendu pour CHF 1 000 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

ITALY - VESUVIUS.-Lot of two views: 1. Nave del 1841  2.Eremitaggio del Vesuvio nel 1839. Gouaches, each ca. 10.5 x 15.5 cm. With black gouached margins. Each titled and dated below the image in white pen. Gold frames. Both in good condition.

ITALY - VESUVIUS.-Lot of two views: 1. Nave del 1841 2.Eremitaggio del Vesuvio nel 1839. Gouaches, each ca. 10.5 x 15.5 cm. With black gouached margins. Each titled and dated below the image in white pen. Gold frames. Both in good condition.

Lot von zwei Ansichten: 1. Nave del 1841 2. Eremitaggio del Vesuvio nel 1839. Gouachen, jeweils ca. 10,5 x 15,5 cm. Mit schwarz gouachierten Rändern. Dort unterhalb der Darstellung mittig mit weisser Feder jeweils betitelt und datiert. Echtgoldrahmungen. - Beide Ansichten in guter Erhaltung.

Vendu pour CHF 1 300 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

PARIS.-Georg Bathasar Probst (1673-1748). Lot of raree show images: 1. Vue du Pont St. Michel vers L'Eglise N.D. à Paris. 2. Vue du Pont Notre Dame, vers Le Louvre a Paris. Copper engravings with original colour. Each 32 x 42 cm. Each with old inscription in brown ink. Framed as a pair

PARIS.-Georg Bathasar Probst (1673-1748). Lot of raree show images: 1. Vue du Pont St. Michel vers L'Eglise N.D. à Paris. 2. Vue du Pont Notre Dame, vers Le Louvre a Paris. Copper engravings with original colour. Each 32 x 42 cm. Each with old inscription in brown ink. Framed as a pair

Georg Bathasar Probst (1673-1748). Lot von zwei Guckkastenblättern: 1. Vue du Pont St. Michel vers L'Eglise N.D. à Paris. 2. Vue du Pont Notre Dame, vers Le Louvre a Paris. Altkol. Kupferstiche, jeweils 32 x 42 cm. Im unteren Schriftrand jeweils von Hand mit brauner Tinte alt bezeichnet. Als Gegenstücke gerahmt.

Vendu pour CHF 400 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

RUSSIA – MOSCOW -Philibert-Louis Debucourt (1755-1832). Vue de Moskou Prise du Chateau Impérial dit le Kremlin. Aquatint etching 41.7 x 53.5 cm. – Even, light foxing.

RUSSIA – MOSCOW -Philibert-Louis Debucourt (1755-1832). Vue de Moskou Prise du Chateau Impérial dit le Kremlin. Aquatint etching 41.7 x 53.5 cm. – Even, light foxing.

Philibert-Louis Debucourt (1755-1832). Vue de Moskou Prise du Chateau Impérial dit le Kremlin. Aquatintaradierung, 41,7 x 53,5 cm. - Gleichmässig leicht stockfleckig.

Vendu pour CHF 350 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

RUSSIA  - UKRAINE.-Lot of 4 maps: 1. Seutter Matthaeus, Augsburg, 1730. Imperii Moscovitici pars Australis in lucem edita... Copper engraved map with original colour, 50 x 58 cm. Strong colour, the upper margin trimmed to the plate edge. Minor traces of handling. Overall very fine and fresh condition. 2. G. de l' Isle bei Peter Schenk. Russie Moscovite, Tartarie Moscovite, Ukraine, pays des Cosaques. Copper engraved map with original colour. 48.5 x 60 cm. – Strong colour, with small margin on three sides, the right hand margin trimmed partly as far as the plate edge. Overall in fine and fresh condition. 3. Matthias Seutter, Augsburg circa 1730. Nova Mappa Geographica Maris Assoviensis Vel De Zabache Et Paludis Maeotidis accurate aeri incis et in luce edita... Copper engraved map with original colour, 49.5 x 58 cm. – Strong colour, margin on three sides, the top with fine margin along the plate edge. The margins slightly browned and with light traces of handling. Overall in fresh and fine condition. 4. Matthias Seutter, Augsburg, circa 1730. Mappa Imperii Moscovitici pars Septentrionalis adornata per Guilliemum de L’Isle. Copper engraved map with original colour, 50 x 58 cm. – Strong colour with small, in places fine margin around the plate edge. Very fine condition.

RUSSIA - UKRAINE.-Lot of 4 maps: 1. Seutter Matthaeus, Augsburg, 1730. Imperii Moscovitici pars Australis in lucem edita... Copper engraved map with original colour, 50 x 58 cm. Strong colour, the upper margin trimmed to the plate edge. Minor traces of handling. Overall very fine and fresh condition. 2. G. de l' Isle bei Peter Schenk. Russie Moscovite, Tartarie Moscovite, Ukraine, pays des Cosaques. Copper engraved map with original colour. 48.5 x 60 cm. – Strong colour, with small margin on three sides, the right hand margin trimmed partly as far as the plate edge. Overall in fine and fresh condition. 3. Matthias Seutter, Augsburg circa 1730. Nova Mappa Geographica Maris Assoviensis Vel De Zabache Et Paludis Maeotidis accurate aeri incis et in luce edita... Copper engraved map with original colour, 49.5 x 58 cm. – Strong colour, margin on three sides, the top with fine margin along the plate edge. The margins slightly browned and with light traces of handling. Overall in fresh and fine condition. 4. Matthias Seutter, Augsburg, circa 1730. Mappa Imperii Moscovitici pars Septentrionalis adornata per Guilliemum de L’Isle. Copper engraved map with original colour, 50 x 58 cm. – Strong colour with small, in places fine margin around the plate edge. Very fine condition.

Lot von 4 Landkarten: 1. Seutter Matthaeus, Augsburg, 1730. Imperii Moscovitici pars Australis in lucem edita... Altkol. Kupfer-Karte, 50 x 58 cm. Kräftiges Kolorit, der obere Rand auf die Plattenkante geschnitten. Wenige Gebrauchsspuren. Insgesamt in sehr schöner und frischer Erhaltung. 2. G. de l' Isle bei Peter Schenk. Russie Moscovite, Tartarie Moscovite, Ukraine, pays des Cosaques. Altkol. Kupfer-Karte, 48,5 x 60 cm. - Kräftiges Kolorit, dreiseitig umlaufend mit kleinem Rändchen, der rechte Rand teils auf die Plattenkante geschnitten. - Insgesamt in schöner und frischer Erhaltung. 3. Matthias Seutter, Augsburg um 1730. Nova Mappa Geographica Maris Assoviensis Vel De Zabache Et Paludis Maeotidis accurate aeri incis et in luce edita... Altkol. Kupfer-Karte, 49,5 x 58 cm. - Kräftiges Kolorit, dreiseitig mit Rand, oben mit feinem Rändchen um die Plattenkante. Die Ränder wenig gebräunt und mit leichten Gebrauchsspuren. Insgesamt in frischer und schöner Erhaltung. 4. Matthias Seutter, Augsburg, um 1730. Mappa Imperii Moscovitici pars Septentrionalis adornata per Guilliemum de L’Isle. Altkol. Kupfer-Karte, 50 x 58 cm. - Kräftiges Kolorit, mit kleinem, teils feinem Rand um die Plattenkante. Sehr schöner Erhaltungszustand.

Vendu pour CHF 350 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

ANGIOLINI, NAPOLEONE (1797 Bologna 1871).Poseidon on his chariot. Brown pen, black crayon, red brush, heightened with white. Signed on lower margin in brown pen: Napoleone Angiolini. 32.2 x 22.8 cm. Framed.

ANGIOLINI, NAPOLEONE (1797 Bologna 1871).Poseidon on his chariot. Brown pen, black crayon, red brush, heightened with white. Signed on lower margin in brown pen: Napoleone Angiolini. 32.2 x 22.8 cm. Framed.

Poseidon auf seinem Wagen. Feder in Braun, schwarzer Stift, Pinsel in Rot, weiss gehöht. Am unteren Rand mit brauner Feder signiert: Napoleone Angiolini. 32,2 x 22,8 cm. Gerahmt.

Vendu pour CHF 400 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

ANKER, ALBERT (1831 Ins 1910).Sitzender älterer Mann, die Zeitung lesend (Old man seated, reading a newspaper). 1906. Black chalk on brown paper. 38.7 x 26.6 cm (image). Inscribed upper left in red chalk: Eh! da Calvia. Dated lower left: 10 mars. 1906. Framed. 38.7 x 26.6 cm (image). Framed.

ANKER, ALBERT (1831 Ins 1910).Sitzender älterer Mann, die Zeitung lesend (Old man seated, reading a newspaper). 1906. Black chalk on brown paper. 38.7 x 26.6 cm (image). Inscribed upper left in red chalk: Eh! da Calvia. Dated lower left: 10 mars. 1906. Framed. 38.7 x 26.6 cm (image). Framed.

Sitzender älterer Mann, die Zeitung lesend. 1906. Schwarze Kreide auf baunem Papier. 38,7 x 26,6 cm (licht). Oben links mit roter Kreide bezeichnet: Eh! da Calvia. Unten links datiert: 10 mars. 1906. Gerahmt.

Vendu pour CHF 1 200 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

ANKER, ALBERT (1831 Ins 1910).Stehender Männerakt (Standing male nude). Watercolour over pencil on paper. 30 x 16 cm. Framed. 30 x 16 cm. Framed. Verso on old backing a hand-written confirmation of authenticity by Elisabeth Oser, Basel Oct. 1963.

ANKER, ALBERT (1831 Ins 1910).Stehender Männerakt (Standing male nude). Watercolour over pencil on paper. 30 x 16 cm. Framed. 30 x 16 cm. Framed. Verso on old backing a hand-written confirmation of authenticity by Elisabeth Oser, Basel Oct. 1963.

Stehender Männerakt. Aquarell über Bleistift auf Papier. 30 x 16 cm. Gerahmt.

Vendu pour CHF 800 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

ANKER, ALBERT (1831 Ins 1910).Betende ältere Frau (Old woman praying). Verso: Four studies of garments. Pencil on paper. 26.9 x 20.8 cm (image). Framed. With hand-written confirmation of authenticity by Elisabeth Oser, Basel Feb 1963.

ANKER, ALBERT (1831 Ins 1910).Betende ältere Frau (Old woman praying). Verso: Four studies of garments. Pencil on paper. 26.9 x 20.8 cm (image). Framed. With hand-written confirmation of authenticity by Elisabeth Oser, Basel Feb 1963.

Betende ältere Frau. Verso: Vier Gewandstudien. Bleistift auf Papier. 26,9 x 20,8 cm (licht). Gerahmt.

Vendu pour CHF 400 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

BADEL, JULES-LOUIS (Longirod 1840 - 1869 Geneva).Landscape of trees with woman and child by a watercourse. Black chalk. 34.8 x 25.6 cm. Signed lower right: J. Badel.

BADEL, JULES-LOUIS (Longirod 1840 - 1869 Geneva).Landscape of trees with woman and child by a watercourse. Black chalk. 34.8 x 25.6 cm. Signed lower right: J. Badel.

Baumlandschaft mit Frau und Kind an einem Gewässer. Schwarze Kreide. 34,8 x 25,6 cm. Unten rechts signiert: J. Badel.

Vendu pour CHF 500 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

BARRAUD, MAURICE (1889 Geneva 1954).Young woman on a Canapé, circa 1914. Study for a print. Pen and brush in brown. 23 x 25.2 cm (image). Framed. Provenance: - Stamped "Atelier Barraud", No. 1222

BARRAUD, MAURICE (1889 Geneva 1954).Young woman on a Canapé, circa 1914. Study for a print. Pen and brush in brown. 23 x 25.2 cm (image). Framed. Provenance: - Stamped "Atelier Barraud", No. 1222

Junge Frau auf einem Canapé, um 1914. Studie zu einer Graphik. Feder und Pinsel in Braun. 23 x 25,2 cm (licht). Gerahmt.

Vendu pour CHF 400 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

BERNARD, JEAN-JOSEPH (Luneville 1740 - 1809 Saint Cloud).Pen portrait of Napoleon Bonaparte in profile to the left. Pen in brown and black, 57 x 42 cm. Inscribed in brown pen on lower edge of picture: Napoléon Empereur des francais Rendu en maitre de plume à main levée par Bernard membre de L'Athenée des Artes. Framed. Provenance: From the collection of the Marquis and Marquise de Amodio y Moya, Hôtel particulier, 93 rue de l'Université, Paris (formerly La Rochefoucauld).

BERNARD, JEAN-JOSEPH (Luneville 1740 - 1809 Saint Cloud).Pen portrait of Napoleon Bonaparte in profile to the left. Pen in brown and black, 57 x 42 cm. Inscribed in brown pen on lower edge of picture: Napoléon Empereur des francais Rendu en maitre de plume à main levée par Bernard membre de L'Athenée des Artes. Framed. Provenance: From the collection of the Marquis and Marquise de Amodio y Moya, Hôtel particulier, 93 rue de l'Université, Paris (formerly La Rochefoucauld).

Kalligraphisches Porträt von Napoleon Bonaparte im Profil nach links. Feder in Braun und Schwarz, 57 x 42 cm. Am unteren Bildrand mit brauner Feder bezeichnet: Napoléon Empereur des francais Rendu en maitre de plume à main levée par Bernard membre de L'Athenée des Artes. Gerahmt.

Vendu pour CHF 1 800 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

BODMER, PAUL (1886 Zurich 1883).Schweizer Gardist, sich auf ein Schwert stützend (Swiss guardsman, resting on his sword). Design for a fresco. Black chalk, squared with blue crayon. 68 x 42 cm (image). Signed centre bottom: P.Bodmer. Framed.

BODMER, PAUL (1886 Zurich 1883).Schweizer Gardist, sich auf ein Schwert stützend (Swiss guardsman, resting on his sword). Design for a fresco. Black chalk, squared with blue crayon. 68 x 42 cm (image). Signed centre bottom: P.Bodmer. Framed.

Schweizer Gardist, sich auf ein Schwert stützend. Entwurf für ein Wandfresko. Schwarze Kreide, mit blauem Stift quadriert. 68 x 42 cm (licht). Unten mittig signiert: P.Bodmer. Gerahmt.

Vendu pour CHF 500 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

BRYEN, CAMILLE (Nantes 1907 - 1977 Paris).Lot of 2 drawings: 1. Composition abstraite. Pen in grey, 32.1 x 24.5 cm. Signed lower right in black pen: Bryen. With blind stamp: Atelier Bryen. 2. Composition abstraite. Black pen on green board. 43.2 x 31.8 cm.

BRYEN, CAMILLE (Nantes 1907 - 1977 Paris).Lot of 2 drawings: 1. Composition abstraite. Pen in grey, 32.1 x 24.5 cm. Signed lower right in black pen: Bryen. With blind stamp: Atelier Bryen. 2. Composition abstraite. Black pen on green board. 43.2 x 31.8 cm.

Lot von 2 Zeichnungen: 1. Compositon abstraite. Feder in Grau, 32,1 x 24,5 cm. Mit schwarzer Feder unten rechts signiert: Bryen. Mit dem Blindprägestempel: Atelier Bryen. 2. Composition abstraite. Feder in Schwarz auf grünem Karton. 43,2 x 31,8 cm.

Vendu pour CHF 400 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

BRYEN, CAMILLE (Nates 1907 - 1977 Paris).Lot of 3 drawings: 1. Composition abstraite. Black pen, 24.3 x 20,4 cm. Inscribed verso in pencil: cahier Le 8. With blind stamp: Atelier Bryen. 2. Composition abstraite. Grey pen, 37.1 x 31.1 cm. Signed in black pen: Bryen. Inscribed verso in pencil: 70 eme cahier. 3. Composition abstraite. Black pen, 36.8 x 26.8 cm. Inscribed verso in pencil: 55e cahier. With blind stamp: Atelier Bryen.

BRYEN, CAMILLE (Nates 1907 - 1977 Paris).Lot of 3 drawings: 1. Composition abstraite. Black pen, 24.3 x 20,4 cm. Inscribed verso in pencil: cahier Le 8. With blind stamp: Atelier Bryen. 2. Composition abstraite. Grey pen, 37.1 x 31.1 cm. Signed in black pen: Bryen. Inscribed verso in pencil: 70 eme cahier. 3. Composition abstraite. Black pen, 36.8 x 26.8 cm. Inscribed verso in pencil: 55e cahier. With blind stamp: Atelier Bryen.

Lot von 3 Zeichnungen: 1. Composition abstraite. Feder in Schwarz, 24,3 x 20,4 cm. Verso mit Bleistift bezeichnet: cahier Le 8. Mit dem Blindprägestempel: Atelier Bryen. 2. Composition abstraite. Feder in Grau, 37,1 x 31,1 cm. Mit schwarzer Feder signiert: Bryen. Verso mit Bleistift bezeichnete: 70 eme cahier. 3. Composition abstraite. Feder in Schwarz, 36,8 x 26,8 cm. Verso mit Bleistift bezeichnet: 55e cahier. Mit dem Blindprägestempel: Atelier Bryen.

Vendu pour CHF 600 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

BOOK ILLUMINATION.-Page from a book of hours, circa 1500 with the Virgin Mary and the Infant Jesus. Gouache, heightened with gold on vellum 15.7 x 11.3 cm. With a 17-line text in Latin recto and verso and with an illuminated initial "O". The right hand margin with floral border. Verso Latin text with further small initials. Framed.

BOOK ILLUMINATION.-Page from a book of hours, circa 1500 with the Virgin Mary and the Infant Jesus. Gouache, heightened with gold on vellum 15.7 x 11.3 cm. With a 17-line text in Latin recto and verso and with an illuminated initial "O". The right hand margin with floral border. Verso Latin text with further small initials. Framed.

Seite aus einem Stundenbuch, um 1500 mit der Darstellung der Jungfrau Maria und dem Jesuskind. Gouache, mit Gold gehöht auf Pergament, 15,7 x 11,3 cm. Mit 17- zeiligem lateinischen Text recto und verso und mit illuminierter Initiale "O". Der rechte Rand mit Blumenbordüre. Verso lateinischer Text mit weiteren kleinen Initialen. Gerahmt.

Vendu pour CHF 900 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

CARLOS MARIA DE BOURBON DUKE OF MADRID (Laibach 1848 - 1909 Varese).Group of 6 watercolours with motifs of Lisbon and surrounding area. Watercolours from 17 x 24.5 cm to 29.5 x 22 cm. Five works inscribed and dated in pen: 1878. One watercolour inscribed, signed and dated: "Varina" Femme du marché au poisson. Carlos. Lisbonne aout 1894. All in identical frames. Provenance: From the collection of the Marquis and Marquise de Amodio y Moya, Hôtel particulier, 93 rue de l'Université, Paris (formerly La Rochefoucauld).

CARLOS MARIA DE BOURBON DUKE OF MADRID (Laibach 1848 - 1909 Varese).Group of 6 watercolours with motifs of Lisbon and surrounding area. Watercolours from 17 x 24.5 cm to 29.5 x 22 cm. Five works inscribed and dated in pen: 1878. One watercolour inscribed, signed and dated: "Varina" Femme du marché au poisson. Carlos. Lisbonne aout 1894. All in identical frames. Provenance: From the collection of the Marquis and Marquise de Amodio y Moya, Hôtel particulier, 93 rue de l'Université, Paris (formerly La Rochefoucauld).

Konvolut von 6 Aquarellen mit Motiven von Lissabon und Umgebung. Aquarelle, von 17 x 24,5 cm bis 29,5 x 22 cm. Fünf Werke mit der Feder bezeichnet und datiert: 1878. Ein Aquarell bezeichnet, signiert und datiert: "Varina" Femme du marché au poisson. Carlos. Lisbonne aout 1894. Alle Aquarelle in identischen Rahmungen.

Vendu pour CHF 600 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.