Filtre

X
Departement
Mobilier et Arts Décoratifs(149)
X
Motif/Genre
Keine Angabe(149)
X
Siècle
Keine Angabe(149)
X
Époque
Keine Angabe(149)
X
Pays/Region
Keine Angabe(149)
X
Technique
Sans catégorie(149)

Suche


149 Treffer
CONSOLE,Louis XV, Rome circa 1750. Pierced and exceptionally finely carved gilt wood with flowers, leaves and decorative frieze. "Giallo di Siena" top. Some restoration required. 116x49x93 cm.

CONSOLE,Louis XV, Rome circa 1750. Pierced and exceptionally finely carved gilt wood with flowers, leaves and decorative frieze. "Giallo di Siena" top. Some restoration required. 116x49x93 cm.

Louis XV, Rom um 1750.

Holz durchbrochen und ausserordentlich fein beschnitzt mit Blumen, Blättern und Zierfries sowie vergoldet. Geschweifte, trapezförmige "Giallo di Siena"-Platte auf durchbrochener und wellig ausgeschnittener Zarge mit markanten, durch geschweiften Kreuzsteg mit Zentralkartusche verbundenen Volutenstützen. Etwas zu überholen. 116x49x93 cm.

Vendu pour CHF 14 400 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

MIRROR WALL APPLIQUE,Louis XV, Electorate of Mainz mirror factory, Lohr am Main circa 1750. Pierced, carved and gilt wood. Restorations and some losses. H 90 cm, W 46 cm.

MIRROR WALL APPLIQUE,Louis XV, Electorate of Mainz mirror factory, Lohr am Main circa 1750. Pierced, carved and gilt wood. Restorations and some losses. H 90 cm, W 46 cm.

Louis XV, kurmainzische Spiegelmanufaktur, Lohr a.M. um 1750.

Holz durchbrochen und beschnitzt mit Kartuschen, Girlanden, Rocaillen und Voluten sowie golden gefasst. Rechteckiger, profilierter Rahmen mit durchbrochenem Blumen- und Kartuschenaufsatz, Eckvoluten und 1 geschweiften Lichtarm. Restaurationen und Fehlstellen. H 90 cm, B 46 cm.

Vendu pour CHF 420 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

MIRROR "AU MASCARON", Baroque, Italy circa 1740. Pierced and carved wood with remains of old gilding. H 100 cm, W 75 cm. Provenance: - Private collection, Geneva. - Galerie Koller Zurich auction on 5.12.2002 (Lot No. 1049). - From a Roman collection.

MIRROR "AU MASCARON", Baroque, Italy circa 1740. Pierced and carved wood with remains of old gilding. H 100 cm, W 75 cm. Provenance: - Private collection, Geneva. - Galerie Koller Zurich auction on 5.12.2002 (Lot No. 1049). - From a Roman collection.

Barock, Italien um 1740.

Holz durchbrochen sowie beschnitzt mit Maskaron, Blumen, Blättern, Kartuschen und Zierfries sowie mit Resten der alten Vergoldung. Rechteckiger, gekehlter Rahmen mit reich durchbrochenem Maskaron-Aufsatz. H 100 cm, B 75 cm.

Vendu pour CHF 1 680 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

COMMODE "A PORTES",Louis XV, Venice circa 1750. Walnut and burlwood in veneer inlaid with reserves and fillets. The front with 2 drawers. Restoration required. 133x56x85.5 cm.

COMMODE "A PORTES",Louis XV, Venice circa 1750. Walnut and burlwood in veneer inlaid with reserves and fillets. The front with 2 drawers. Restoration required. 133x56x85.5 cm.

Louis XV, Venedig um 1750.

Nussbaum und Wurzelmaser gefriest sowie mit Reserven und Filets eingelegt. Geschweifter, trapezförmiger Korpus mit vorstehendem Blatt auf gekehlter Zarge mit markanten Volutenfüssen. In der Mitte gebauchte Front mit 2 Türen. Zu restaurieren. 133x56x85,5 cm.

Vendu pour CHF 18 000 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

IMPORTANT WALL FOUNTAIN,Baroque, Veneto, early 18th century. "Calcare rosa di Verona" and "Pietra di Vicenza". The front with central vase with 3 spouts over basin. 2 spouts later. 145x100x270 cm.

IMPORTANT WALL FOUNTAIN,Baroque, Veneto, early 18th century. "Calcare rosa di Verona" and "Pietra di Vicenza". The front with central vase with 3 spouts over basin. 2 spouts later. 145x100x270 cm.

Barock, Veneto, frühes 18. Jh.

Calcare rosa di Verona und "Pietra di Vicenza". Geschweifte Wandplatte mit jochförmigem Aufsatz mit Kartusche und seitlichen Volutenstützen auf markanten, kannelierten Stützen mit gestufter Sockelplatte. Front mit gewulsteter Zentralvase mit 3 Ausgüssen über mehrpassigem Becken auf schmaler Volutenstütze. 2 Ausgüsse später. 145x100x270 cm.

Vendu pour CHF 60 000 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

COMMODE,Louis XV, Veneto circa 1760. Walnut, burlwood and local fruitwoods in veneer, inlaid with reserves and fillets and partly ebonized. The front with 3 drawers. Bronze mounts and drop handles. 124x60x86 cm.

COMMODE,Louis XV, Veneto circa 1760. Walnut, burlwood and local fruitwoods in veneer, inlaid with reserves and fillets and partly ebonized. The front with 3 drawers. Bronze mounts and drop handles. 124x60x86 cm.

Louis XV, Veneto um 1760.

Nussbaum, -wurzelmaser und heimische Fruchthölzer gefriest sowie mit Reserven und Filets eingelegt und teils ebonisiert. Rechteckiger Korpus mit randprofiliertem, vorstehendem Blatt auf wellig ausgeschnittener Zarge mit geschweiften Beinen. Mehrfach geschweifte Front mit 3 Schubladen. Bronzebeschläge und -hänger. 124x60x86 cm.

Vendu pour CHF 10 800 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

PAIR OF CONSOLES,Louis XV, Naples circa 1760. Pierced and exceptionally finely carved gilt wood. Marble top with alabaster marquetry. 87x 50x96 cm.

PAIR OF CONSOLES,Louis XV, Naples circa 1760. Pierced and exceptionally finely carved gilt wood. Marble top with alabaster marquetry. 87x 50x96 cm.

Louis XV, Neapel um 1760.

Holz durchbrochen und ausserordentlich fein beschnitzt mit Kartuschen, Blättern, Blättergirlanden und Zierfries sowie vergoldet. Geschweifte, trapezförmige und mit Alabaster marketierte Marmorplatte auf wellig ausgeschnittener, durchbrochener Zarge mit markant geschweiften Volutenstützen auf eingerollten Füssen. 87x 50x96 cm.

Vendu pour CHF 30 000 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

SET OF 8 LARGE PAINTED FAUTEUILS "A LA REINE",Louis XV, Rome circa 1765. Pierced and exceptionally richly carved wood painted soft green and parcel gilt. Gray silk cover. Some chips. 65x55x49x104 cm.

SET OF 8 LARGE PAINTED FAUTEUILS "A LA REINE",Louis XV, Rome circa 1765. Pierced and exceptionally richly carved wood painted soft green and parcel gilt. Gray silk cover. Some chips. 65x55x49x104 cm.

Louis XV, Rom um 1765.

Holz durchbrochen und ausserordentlich reich beschnitzt mit Kartuschen, Blumen, Blättern und Zierfries sowie zartgrün gefasst und teils vergoldet. Geschweifter, trapezförmiger Sitz "à chassis" auf wellig ausgeschnittener Zarge mit geschweiften Beinen. Flache, bogenförmig durchbrochene Rückenlehne mit ausladenden Armlehnen auf geschweiften -stützen. Grauer Seidenbezug. Wenige Bestossungen. 65x55x49x104 cm.

Vendu pour CHF 72 000 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

RELIGIEUSE, Regence, the dial signed BALTHAZAR A PARIS (probably Henry Balthazar, maitre 1717), Paris circa 1740. Ebonized wood. Fine relief-decorated bronze dial with 12 enamel cartouches. Replaced anchor escapement striking the 1/2 hours on bell. Fine gilt bronze mounts and applications. 32x13x59 cm.

RELIGIEUSE, Regence, the dial signed BALTHAZAR A PARIS (probably Henry Balthazar, maitre 1717), Paris circa 1740. Ebonized wood. Fine relief-decorated bronze dial with 12 enamel cartouches. Replaced anchor escapement striking the 1/2 hours on bell. Fine gilt bronze mounts and applications. 32x13x59 cm.

Régence, das Zifferblatt sign. BALTHAZAR A PARIS (wohl Henry Balthazar, Meister 1717), Paris um 1740.

Holz ebonisiert. Geschweiftes Gehäuse mit pagodenförmigem Kranz mit Eckpinienzapfen auf wellig ausgeschnittener Zarge mit kannelierten Kugelfüssen. Fein reliefiertes Bronzezifferblatt mit 12 Emailkartuschen für römische Stundenzahlen. 2 feine Zeiger. Ersetztes Ankerwerk mit 1/2-Stundenschlag auf Glocke. Feine, vergoldete Bronzebeschläge und -applikationen. 32x13x59 cm.

Vendu pour CHF 1 560 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

PAIR OF FIREPLACE CHENETS "AUX FLEURS DE LYS",Regence, Paris, 18th century. Gilt bronze. H 30 cm, L 37 cm.

PAIR OF FIREPLACE CHENETS "AUX FLEURS DE LYS",Regence, Paris, 18th century. Gilt bronze. H 30 cm, L 37 cm.

Régence, Paris, 18. Jh.

Bronze vergoldet. Geschweiftes Gestell mit markantem "Fleur de Lys"-Aufsatz. H 30 cm, L 37 cm.

Vendu pour CHF 1 800 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

PAIR OF APPLIQUES "ZEPHYR ET FLORE",Regence/Louis XV, from a Paris master workshop, circa 1720/30. Gilt bronze. Fitted for electricity. H 55 cm.

PAIR OF APPLIQUES "ZEPHYR ET FLORE",Regence/Louis XV, from a Paris master workshop, circa 1720/30. Gilt bronze. Fitted for electricity. H 55 cm.

Régence/Louis XV, aus einer Pariser Meisterwerkstatt, um 1720/30.

Vergoldete Bronze. Wandplatte in Form von Zephyr und Flora mit 2 geschweiften Lichtarmen mit breiten Tropftellern und vasenfömigen Tüllen. Elektrifiziert. H 55 cm.

Vendu pour CHF 42 000 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

COMMODE,Louis XIV/Regence, Paris circa 1720. Rosewood and ebony in veneer, inlaid with brass fillets and reserves. The top edged in bronze. The front with 3 drawers, the top drawer divided into 2. Exceptionally fine, matte and polished gilt bronze mounts and applications. 128x63x87 cm.

COMMODE,Louis XIV/Regence, Paris circa 1720. Rosewood and ebony in veneer, inlaid with brass fillets and reserves. The top edged in bronze. The front with 3 drawers, the top drawer divided into 2. Exceptionally fine, matte and polished gilt bronze mounts and applications. 128x63x87 cm.

Louis XIV/Régence, Paris um 1720.

Palisander und Ebenholz gefriest sowie mit Messingfilets und Reserven eingelegt. Rechteckiger Korpus mit in profiliertem Bronzestab gefasstem, vorstehendem Blatt und abgerundeten vorderen Eckstollen auf wellig ausgeschnittener Zarge mit Bogenfüssen. Front mit 3 Schubladen, die oberste zweigeteilt. Ausserordentlich feine, matt- und glanzvergoldete Bronzebeschläge und -applikationen. 128x63x87 cm.

Vendu pour CHF 42 000 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

FAUTEUIL "A LA REINE", Regence, Paris circa 1720. Finely carved beech with shells, leaves and frieze. Caned. Seat cushion. 65x48x46x95 cm.

FAUTEUIL "A LA REINE", Regence, Paris circa 1720. Finely carved beech with shells, leaves and frieze. Caned. Seat cushion. 65x48x46x95 cm.

Régence, Paris um 1720.

Buche fein beschnitzt mit Muscheln, Blättern und Zierfries. Geschweifter, rechteckiger Sitz auf wellig ausgeschnittener Zarge mit geschweiften, durch bewegten Kreuzsteg verbundenen Beinen. Flache, jochförmig abschliessende Rückenlehne mit gepolsterten Armlehnen auf geschweiften -stützen. Jonc-Geflecht. Sitzkissen. 65x48x46x95 cm.

Vendu pour CHF 1 080 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

PAIR OF IMPORTANT PEDESTALS WITH BOULLE MARQUETRY,late Louis XIV, after designs by A.C. BOULLE (Andre Charles Boulle, 1642 Paris 1732), Paris, 19th century. Ebony exceptionally finely inlaid with brown tortoiseshell, blue horn, and finely engraved brass fillets. Exceptionally fine, matte and polished gilt bronze mounts and applications. H 130 cm.

PAIR OF IMPORTANT PEDESTALS WITH BOULLE MARQUETRY,late Louis XIV, after designs by A.C. BOULLE (Andre Charles Boulle, 1642 Paris 1732), Paris, 19th century. Ebony exceptionally finely inlaid with brown tortoiseshell, blue horn, and finely engraved brass fillets. Exceptionally fine, matte and polished gilt bronze mounts and applications. H 130 cm.

spätes Louis XIV, nach Vorlagen von A.C. BOULLE (André Charles Boulle, 1642 Paris 1732), Paris, 19. Jh.

Ebenholz ausserordentlich fein eingelegt mit braunem Schildpatt, blauem Horn und fein gravierten Messingfilets; Kartuschen, Blätter und Zierfries. Rechteckiger, sich nach unten verjüngender Korpus mit profiliertem Blatt auf geschweift ausgeschnittenem Rechtecksockel. Ausserordentlich feine, matt- und glanzvergoldete Bronzebeschläge und -applikationen in Form von Maskaronen, Blattwerk, Mäanderband und Zierfries. H 130 cm.

Vendu pour CHF 36 000 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

PAIR OF CANDLESTICKS,Regence style, party from older elements, Paris. Gilt bronze and brass. H 40 cm. Provenance: - J. Stuker collection, Schloss Greyerzersee. - Private collection, Bern.

PAIR OF CANDLESTICKS,Regence style, party from older elements, Paris. Gilt bronze and brass. H 40 cm. Provenance: - J. Stuker collection, Schloss Greyerzersee. - Private collection, Bern.

Régence-Stil, teils aus älteren Elemeten, Paris.

Vergoldete Bronze und Messing. Auf den Schultern einer jungen Frau sitzender Putto, eine vasenförmige Tülle auf dem Kopf tragend, mit Balusterschaft auf grossem, reliefiertem Rundfuss. H 40 cm.

Vendu pour CHF 1 680 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

PAIR OF PAINTED FAUTEUILS "A LA REINE", Louis XV, France circa 1750/60. Finely carved beech with remains of old green painting. Caned. Yellow cushion with flowers. 60x52x40x92 cm.

PAIR OF PAINTED FAUTEUILS "A LA REINE", Louis XV, France circa 1750/60. Finely carved beech with remains of old green painting. Caned. Yellow cushion with flowers. 60x52x40x92 cm.

Louis XV, Frankreich um 1750/60.

Buche fein beschnitzt mit Kartuschen, Blättern und Zierfries sowie grau/grün gefasst. Geschweifter, trapezförmiger Sitz auf wellig ausgeschnittener Zarge mit geschweiften Beinen. Flache, jochförmig abschliessende Rückenlehne mit ausladenden Armlehnen auf geschweiften -stützen. Jonc-Geflecht. Gelbes Sitzkissen mit Blumen. 60x52x40x92 cm.

Vendu pour CHF 3 600 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

PAIR OF CANDELABRA "AUX CHINOIS", Louis XV, Paris circa 1760. Matte and polished gilt bronze and burnished bronze. With standing Chinese figure. One figure with a crack on the wrist.H 29 cm.

PAIR OF CANDELABRA "AUX CHINOIS", Louis XV, Paris circa 1760. Matte and polished gilt bronze and burnished bronze. With standing Chinese figure. One figure with a crack on the wrist.H 29 cm.

Louis XV, Paris um 1760.

Matt- und glanzvergoldete bzw. brünierte Bronze. Stehende Chinesenfigur auf Volutensockel, umgeben von 3 Blütenzweigen mit 2 blätterförmigen Tüllen. Eine Figur mit Bruchstelle am Handgelenk. H 29 cm.

Vendu pour CHF 18 000 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

LADY'S DESK, Louis XV, Paris circa 1760. Tulipwood in veneer inlaid with diamond pattern and "en papillon". Hinged writing surface lined inside with gold-stamped green leather. Fitted interior of drawers and compartments. Gilt bronze mounts and sabots. Freestanding. Some restoration required. 95x48x(open 83)x97 cm.

LADY'S DESK, Louis XV, Paris circa 1760. Tulipwood in veneer inlaid with diamond pattern and "en papillon". Hinged writing surface lined inside with gold-stamped green leather. Fitted interior of drawers and compartments. Gilt bronze mounts and sabots. Freestanding. Some restoration required. 95x48x(open 83)x97 cm.

Louis XV, Paris um 1760.

Palisander gefriest und mit Diamantspitzen und "en papillon" eingelegt. Rechteckiger Korpus auf wellig ausgeschnittener Zarge mit geschweiften Beinen. Schräge, aufklappbare und innen mit grünem, goldgepresstem Leder bezogene Schreibplatte über 2 nebeneinander liegenden Schubladen. Inneneinteilung mit 2 grossen Zentralfächern, flankiert von je 3 Schubladen unter Fach. Vergoldete Bronzebeschläge und -sabots. Zum Freistellen. Etwas zu überholen. 95x48x(offen 83)x97 cm.

Vendu pour CHF 4 200 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

CARTEL CLOCK "AU CHINOIS", Louis XV, the dial and movement signed BELHOMME A PARIS (Pierre Jean Baptiste Belhomme, active 1741-1815), Paris circa 1760. Gilt bronze. Enamel dial and anchor escapement striking the 1/2 hours on bell. 46x15x66 cm.

CARTEL CLOCK "AU CHINOIS", Louis XV, the dial and movement signed BELHOMME A PARIS (Pierre Jean Baptiste Belhomme, active 1741-1815), Paris circa 1760. Gilt bronze. Enamel dial and anchor escapement striking the 1/2 hours on bell. 46x15x66 cm.

Louis XV, das Zifferblatt und Werk sign. BELHOMME A PARIS (Pierre Jean-Baptiste Belhomme, tätig 1741-1815), Paris um 1760.

Vergoldete Bronze. Kartuschenförmiges Gehäuse mit Chinesen-Aufsatz und feinen Blüten. Emailzifferblatt mit arabischen Minuten- und römischen Stundenzahlen. 2 feine Zeiger. Ankerwerk mit 1/2-Stundenschlag auf Glocke. 46x15x66 cm.

Vendu pour CHF 4 800 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

SET OF 6 FAUTEUILS "A LA REINE",Regence/Louis XV, stamped I. NADAL (Jean Nadal, maitre ca.1740), Paris circa 1740. Exceptionally finely carved beech. Caned and with yellow silk cushions. 67x45x49x95 cm.

SET OF 6 FAUTEUILS "A LA REINE",Regence/Louis XV, stamped I. NADAL (Jean Nadal, maitre ca.1740), Paris circa 1740. Exceptionally finely carved beech. Caned and with yellow silk cushions. 67x45x49x95 cm.

Régence/Louis XV, sign. I. NADAL (Jean Nadal, Meister ca.1740), Paris um 1740.

Buche ausserordentlich fein beschnitzt mit Kartuschen, Blättern und Zierfries. Geschweifter, trapezförmiger Sitz auf wellig ausgeschnittener Zarge mit Volutenbeinen. Flache, jochförmig abschliessende Rückenlehne mit ausladenden Armlehnen auf geschweiften -stützen. Jonc-Geflecht und gelbes Seidensitzkissen. 67x45x49x95 cm.

Vendu pour CHF 52 800 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

MANTEL CLOCK "A FLEURS",Louis XV, the model attributed to C. CRESSENT (Charles Cressent, maitre 1720), the dial signed NL. BALTAZARD A PARIS, the movement signed NOEL BALTAZAR A PARIS (Noel Balthazard, maitre 1717), the springs signed and dated BUZOT 1737 (Charles Buzot, active circa 1740/60), Paris circa 1740/50. Matte and polished gilt bronze. Enamel dial and 2 fine gilt hands. Original verge escapement striking the 1/2 hours on bell. The dial slightly chipped. 19x11x32.5 cm. Provenance: - From a German private collection. - Koller Zurich auction on 25.6.2003 (Lot No. 1115) . - From a Roman collection

MANTEL CLOCK "A FLEURS",Louis XV, the model attributed to C. CRESSENT (Charles Cressent, maitre 1720), the dial signed NL. BALTAZARD A PARIS, the movement signed NOEL BALTAZAR A PARIS (Noel Balthazard, maitre 1717), the springs signed and dated BUZOT 1737 (Charles Buzot, active circa 1740/60), Paris circa 1740/50. Matte and polished gilt bronze. Enamel dial and 2 fine gilt hands. Original verge escapement striking the 1/2 hours on bell. The dial slightly chipped. 19x11x32.5 cm. Provenance: - From a German private collection. - Koller Zurich auction on 25.6.2003 (Lot No. 1115) . - From a Roman collection

Louis XV, das Modell C. CRESSENT (Charles Cressent, Meister 1720) zuzuschreiben, das Zifferblatt sign. NL. BALTAZARD A PARIS, das Werk sign. NOEL BALTAZAR A PARIS (Noël Balthazard, Meister 1717), die Ressorts sign. und dat. BUZOT 1737 (Charles Buzot, tätig um 1740/60), Paris um 1740/50.

Matt- und glanzvergoldete Bronze. Geschweiftes, teils durchbrochenes, mit Blumen, Rocaillen und Voluten verziertes Uhrgehäuse auf 4 hohen, eingerollten Volutenfüssen. Emailzifferblatt mit römischen Stunden- und arabischen Minutenzahlen. 2 feine, vergoldete Zeiger. Originales Spindelwerk mit 1/2-Stundenschlag auf Glocke. Zifferblatt leicht bestossen. 19x11x32,5 cm.

Vendu pour CHF 22 800 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

FAUTEUIL "A LA REINE", Louis XV, stamped L. CRESSON (Louis Cresson, maitre 1738), Paris circa 1760. Shaped and finely carved beech with flowers, leaves and decorative frieze. Caned. Seat cushion. 64x51x46x94 cm. Provenance: - Swiss private collection. - Galerie Koller Zurich auction on 24.9.2004 (Lot No. 1141). - Private collection, Basel.

FAUTEUIL "A LA REINE", Louis XV, stamped L. CRESSON (Louis Cresson, maitre 1738), Paris circa 1760. Shaped and finely carved beech with flowers, leaves and decorative frieze. Caned. Seat cushion. 64x51x46x94 cm. Provenance: - Swiss private collection. - Galerie Koller Zurich auction on 24.9.2004 (Lot No. 1141). - Private collection, Basel.

Louis XV, sign. L. CRESSON (Louis Cresson, Meister 1738), Paris um 1760.

Buche mouluriert sowie fein beschnitzt mit Blumen, Blättern und Zierfries. Geschweifter, rechteckiger Sitz auf wellig ausgeschnittener Zarge mit geschweiften Beinen. Flache, jochförmig abschliessende Rückenlehne mit gepolsterten Armlehnen auf geschweiften -stützen. Jonc-Geflecht. Sitzkissen. 64x51x46x94 cm.

Vendu pour CHF 2 160 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

BERGERE,Louis XV, Paris circa 1750. Shaped, carved and gilt wood. Red silk cover. Seat cushions. 66x61x43x87 cm.

BERGERE,Louis XV, Paris circa 1750. Shaped, carved and gilt wood. Red silk cover. Seat cushions. 66x61x43x87 cm.

Louis XV, Paris um 1750.

Holz mouluriert und beschnitzt mit Blumen, Blättern, Palmetten, Voluten und Zierfries sowie vergoldet. Hufförmiger Sitz auf wellig ausgeschnittener Zarge mit geschweiften Beinen. Markant eingezogene, bogenförmig abschliessende Rückenlehne mit gepolsterten Armlehnen auf geschweiften -stützen. Roter Seidenbezug mit Blumen und Rankenmuster. Sitzkissen. 66x61x43x87 cm.

Vendu pour CHF 3 000 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

SMALL CABINET,known as a "meuble d'appui", Transition, attributed to C. TOPINO (Charles Topino, maitre 1773), Paris circa 1760. Tulipwood, rosewood and various precious woods in veneer with fine inlays. The front with large central door with slatted closure between 2 drawers under a writing surface lined wine-red leather. Fitted interior with 6 drawers in 3 rows, the top drawers forming 1 large drawer, under 2 adjacent compartments. Rich, gilt and replaced bronze mounts and sabots. "Carrara" top edged with a pierced bronze rail. Freestanding. 62x50x103 cm.

SMALL CABINET,known as a "meuble d'appui", Transition, attributed to C. TOPINO (Charles Topino, maitre 1773), Paris circa 1760. Tulipwood, rosewood and various precious woods in veneer with fine inlays. The front with large central door with slatted closure between 2 drawers under a writing surface lined wine-red leather. Fitted interior with 6 drawers in 3 rows, the top drawers forming 1 large drawer, under 2 adjacent compartments. Rich, gilt and replaced bronze mounts and sabots. "Carrara" top edged with a pierced bronze rail. Freestanding. 62x50x103 cm.

sog. "meuble d'appui", Transition, C. TOPINO (Charles Topino, Meister 1773) zuzuschreiben, Paris um 1760.

Rosenholz, Palisander und diverse Edelhölzer gefriest sowie fein eingelegt mit Musikinstrumenten, Gefässen, Blumen, Blättern und Zierfries. Prismierter Korpus auf wellig ausgeschnittener Zarge mit hohen, geschweiften Beinen. Front mit grosser Zentraltüre mit Lamellenverschluss zwischen 2 Schubladen, 1 per Knopfdruck zu öffnen, unter mit bordeauxrotem Leder bezogener Schreibplatte. Inneneinteilung mit 5 Schubladen auf 3 Reihen, die oberste mit lederbezogenem Blatt über Fach, rechts Vertiefungen für Schreibzeug, darüber 2 nebeneinander liegende Fächer. Reiche, vergoldete und ersetzte Bronzebeschläge und -sabots. In durchbrochene Bronzegalerie gefasste "Carrara"-Platte. Zum Freistellen. 62x50x103 cm.

Vendu pour CHF 48 000 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.

COMMODE,Louis XV, in the style of J.P. LATZ (Jean-Pierre Latz, maitre circa 1740), Paris circa 1750. Tulipwood in veneer, inlaid "en papillion" and with fine fillets. The front with 2 drawers sans traverse. Exceptionally rich, matte and polished gilt bronze mounts and sabots, some replaced. Shaped "Brocatello Siciliano" top. 130x63x88 cm.

COMMODE,Louis XV, in the style of J.P. LATZ (Jean-Pierre Latz, maitre circa 1740), Paris circa 1750. Tulipwood in veneer, inlaid "en papillion" and with fine fillets. The front with 2 drawers sans traverse. Exceptionally rich, matte and polished gilt bronze mounts and sabots, some replaced. Shaped "Brocatello Siciliano" top. 130x63x88 cm.

Louis XV, in der Art von J.P. LATZ (Jean-Pierre Latz, Meister um 1740), Paris um 1750.

Rosenholz gefriest sowie eingelegt "en papillon" und mit feinen Filets. Geschweifter, trapezförmiger Korpus mit vorstehenden vorderen Eckstollen auf wellig ausgeschnittener Zarge mit geschweiften Beinen. In der Mitte gebauchte Front mit 2 Schubladen ohne Traverse. Ausserordentlich reiche, ersetzte, matt- und glanzvergoldete Bronzebeschläge und -sabots. Mehrfach profilierte "Brocatello Siciliano"-Platte. 130x63x88 cm.

Vendu pour CHF 52 800 (frais inclus)
Aucune responsabilité n'est prise quant à l´exactitude de ces informations.